Los Angeles - San Diego - Joshua Tree (II)

Tak vás vítám zpátky, tentokrát u pokračování našeho roadtripu do San Diega. Jak jsem zmínila v první části, úspěšně jsme se přepravily ze San Franciska do Los Angeles, vyzvedly jsme naší Mazdu a hurá na cestu... 


První zastávkou po cestě do San Diega byla Newport Beach, kde jsme měly zamluvený výlet na lodi na sledování velryb. To jsme takhle pluli a pluli a viděli tak maximálně lachtany, na které ale přece už dávno známé z Pier 39 v San Francisku! Pak to ale začalo být zajímavější, objevil se tu totiž nějaký jiný druh lachtana - tihle mají jiné zbarvení, vypadají skoro jako kámen a navíc jsou úplně jinak ohební, než ti klasičtí lachtani. Nahoru na útes se dostanou jen s přílivem nebo velkou vlnou a pak zase musí čekat na další příliv, protože, chudáčci, nejsou schopní se tak prohnout, aby zase seskočili zpátky (tady by se hodilo takové to ááááááách).


Tak jo, plujeme hodinu a pořád nic nevidíme, co to má jako znamenat? Už dumám, jak se s nima budem hádat o vrácení peněz... V tom pan kapitán prohlásil, že nikdo před námi ještě ten den neviděl delfíny, ale že my máme štěstí, protože zrovna támhle jich je dobrá stovka (já myslim, že tvrdil 400, ale zase abych vám nekecala... :). A fakt že jo, byli tam, úplně všude! Ihned vyrazili směrem k lodi a začali si pohrávat s vlnami, které ta loď vytvořila. Ty bláááho, tak blízko...! I na velrybu a velrybí miminko nakonec došlo, ale u nich jsme už s Bláňou schovaly mobily, protože fotka by stejně za nic nestála, a jen tam stáhly, nasávaly mořský vzduch a konečně si užily i trochu sluníčka. Boží!


Po téhle úspěšné projížďce jsme konečně začaly z toho našeho výletu mít obrovskou radost - pokuta za delší parkování na autě nebyla, v San Diegu s námi paní bytná počítala později a před námi už jen ta zábava. Vždyť jo, žádnej stres, ono to nějak dopadne :) Po cestě do San Diega jsme měly naplánovanou ještě jednu zastávku - Laguna Beach. Ono to počasí nebylo zrovna plážové, takže žádná koupačka, ale hlavně jsme chtěly zkouknout mysteriozní La Tour, která vypadá jak věž z pohádky. A už vůbec nesedí mezi ty luxusní plážové domy na Laguna Beach, a právě to je na ní tak strašně zajímavé. Vystavěná byla v roce 1926 a sloužila jako přístupové schodiště na pláž z tzv. Normanova domu. Majitelé se tehdy prý inspirovali návštěvou ve Francii během první světové války. No mrkněte, nevypadá to tajemně? :)


Tak a už jen dořídit do San Diega, kde jsme přespávaly přes AirBnb u jedné milé paní. Hned ráno pak brzy vstát a prozkoumat město! Zastávka číslo jedna, La Jolla Cove. Poprvé, co jsem o tomhle místě zaslechla, věděla jsem, že tam prostě musím! Prý jsou tam lachtani, zase lachtani, já vím, ale tady má být jakože hooodně lachtanů. Ale že jich bude tolik, to jsem vážně nečekala. A že si vedle nich v klidu můžete sednout a vyfotit se, to taky ne. Ale, že tolik smrdí, to jsem tušila, protože v SF je cítíte na sto honů, haha. Jen co jsme se s Bláňou dostaly k výhledu na pláž, zajíkaly jsme se nadšením a okamžitě jsme se obě rozběhly po schodech dolů, kde se vyvalovali ti drahouškové. La Jolla je pojmenovaná podle jeskyně, která se nachází hnedka na pláži (anglicky "cove"), ale ta prostě není tak zajímavá jako tohleeeee.


Vidíte toho prďouska? Jak je malinkatej a roztomilej? A vypadá tak hladce! No nechtěli byste si šáhnout??? Lidi, nebuďte blbí. Nebuďte já. Já na toho malého zírala, skoro se slzami v očích, jak je to prostě takové drobné a roztomilé a nevinné a že si to chci pohladit... V momentě, kdy jsem na toho prcka sáhla, se v ten moment po mě ohnal a málem mi uhryznul ruku. A pak zase nasadil nevinný kukuč a šel v klidu spát, jakože nic! Ale víte co, dobře mi tak, já vim :) Chudáci se tam snaží odpočívat a pořád je tam nějací turisti otravují focením (a idioti ošmatkáváním). PS: té cedule "lachtani koušou" jsem si všimla až při odchodu, haha (to asi jak jsme to proběhly)


Zastávka číslo dvě: Staré Město San Diega! To je vážně jak kdyby jste se ocitli úplně v jiné době. Všechno nejenže je stylizované do doby 18. a začátku 19. století, veškeré stavby jsou původní a taky vážně dechberoucí. Je to tu jak ze starého westernového filmu, ve kterém nechybí ani mexická čtvrť, protože San Diego je už vážně jenom kousíček od hranice s Mexikem, kousilínek od Ensenada, kde jsme byly s holkama předtím na dovolené.


Abych vás zase nezahltila, tak tady skončím a poslední část o San Diegu a kempování v Joshua Tree si nechám na příště :)

Mějte se nádherně!

Pa, K.

Žádné komentáře