One Happy Day (weekend): fotopost z národních parků Yosemite a Sequoia

Krásný pátek všem!
Jak jsem v minulém článku slibovala, jsem zpátky s fotopříspěvkem a nebude jen tak nějaký. Ona totiž ta dvě místa, která jsem za jeden, vlastně dva, šťastné dny navštívila, taky nebyly jen tak nějaké. Jak už jsem říkala, moje host mamka tvrdila, že Yosemite je nejkrásnější místo v Kalifornii. A já jí po tom víkendu musím dát za pravdu, protože něco takového jsem v životě neviděla. Ale víte co, podívejte se sami :)



take me to the nature...


Yosemite národní park
Cesta ze San Franciska do Yosemite trvá zhruba tři hodiny, ale rozhodně to stojí za to :)
  

Můžete si tu třeba dát piknik, kochat se naprosto božským výhledem a krmit u toho přítulné veverky. To se sice prý nesmí, ale tak když to nevíte, že jo... :)



Tohle je něco pro mojí mamku, haha. Jojo, mamčo, jsou tu medvědi a pro bezpečnost se tak jídlo nesmí nechávat v autech, protože ten kus plechu asi evidentně není žádnou překážkou :) I popelnice mají speciální uzávěry, aby se  ti medvídci nedostali dovnitř.




Vernal Falls - tak tady jsem, vážení, málem vypustila duši. Moje strategie při chůzi do kopce je, "vyjít to co nejrychleji, ať už to mám už za sebou!" No, s touhle strategií jsem začala a brzy, fakt hodně brzy, od ní opustila. Žádný, že vyjdete jeden kopec, pak chvilku rovinka a pak za chvíli další... Tady si vyjdete (v mém případě skoro vyběhnete) kopec a za zatáčkou už s nadějí očekáváte rovinku, kde si na chvilku naberete síly před dalším svahem, ale ona ta rovina prostě nikdy nepřijde! Takže moje (blbá) strategie se ukázala trochu zbytečná a navíc mě děsně unavila už na začátku. A bylo hůř! Když už jsme konečně vyšlápli pod vodopád, následovaly kluzké schody, po kterých jsme se stěží vyškrábali až nahoru. Mně bylo na zvracení, do pláče a nenáviděla jsem se za to, že jsem akčně musela posilovat zrovna nohy (blondýna, ach jo) oba dva dny před výletem. No neva, žiju :)


Sequoia národní park
Po Yosemitech mě Sequoia trošililinku zklamala, protože jsem prostě najednou byla zhýčkaná a očekávala takovou nádheru, jakou jsem viděla den předtím. Ale věřím, že kdybych zažila oba parky odděleně, určitě bych si Sequoia užila stejně, jako Yosemite. Když koukám na ty fotky, strašně moc si uvědomuju, jaký je to unikát a že ty stromy jsou tááááák obří! Plus jsem se ten den dostala trošku do konfliktu se svým doprovodem a naštvaně jsem odkráčela do lesů sama, což mělo na celý den určitě vliv. 


Povím vám, že chodit s batohem plným jídla po lese, kde víte, že jsou hladoví medvědi a kde za celou cestu nepotkáte ani živáčka, je docela nepříjemné a nedělejte to (aka "No neva, žiju II"). Nebuďte pitomí a nehádejte se :) 


Kort ne kvůli kravinám, jako že někdo nechce předbíhat ve frontě na focení se u největšího stromu, General Sherman, a někdo to za předbíhání nepovažuje, hahaha.


No, ale na Moro Rock už jsme se zase udobřili, seznámili se další partou Čechů a Slováků (za ten víkend už tak pátá, přísahám) a bylo to moc super. 




Musím říct, že tohle byl jeden z nejúžasnějších víkendů vůbec. Jsem strašně, strašně moc vděčná, že mě Miško s sebou vzal a chtěla bych mu tímto hrooozně poděkovat. Miško, děkuju ti za to, že jsi vždycky bezvadný travel buddy, za celý one happy weekend a omlouvám se, že jsem na tebe práskla, že "předbíháš", hahaha :)


Sama sebe považuju za hodně městského člověka. Za tu dobu, co jsem byla v nadšená Londýně z nekonečných možností, nešťastná maličkostí Savannah a unešená barevností San Franciska, jsem si hodně uvědomila, že ke svému životu prostě potřebuju velké město. Musím vědět, že se každý den něco děje, že moje oblíbená kapela přijede zrovna sem a že se všude pohodlně dostanu. Ale pak si zase uvědomím, že jsem naprosto fascinovaná krásou přírody. Tím, jak vůbec něco tak nádherného může samo jen tak vzniknout a přetrvat po tisíciletí. Jak to, že jsou hory tak vysoké, západ slunce tak barevný, voda tak průzračná a takhle bych mohla pokračovat do nekonečna. Já prostě miluju obojí a asi i proto mi ta Kalifornie tolik přirostla k srdci - mám tu obojí. Ale vím, že i u nás máme krásnou přírodu a pár velkých měst se tam taky najde, takže se o svojí budoucnost nebojím :) 

Přeji vám nádherný víkend a zajděte si někam do přírody, nebo na koncert, nebo na obojí :)

Mějte se, K.


1 komentář

  1. Oba národní parky vypadají úžasně. Pokud bych někdy cestovala do USA (protože je tolik zemí, které mě lákají daleko víc), určitě by národní parky byly jedním z důvodů.

    OdpovědětVymazat